En person hos er tar kontakt med oss och berättar att ni skulle vilja veta mer om en försäljning.
Vi hjälps tillsammans åt att få en målbild. Vad samlar ni pengar till? Har ni sålt tidigare? Vilken plan ska vi ha för just er? Detta gör vi på mail, telefon eller ett face-to-face möte och antingen med några utvalda kontaktpersoner eller med hela gruppen.
Om ni känner er övertygade och vill testa på en försäljning kommer vi tillsammans fram till ett bra mål för just er, både med säckar sålda och försäljningsperiod.
Ni får ta del av alla viktiga verktyg för att göra försäljningen så effektiv så möjligt. Vi sätter upp en webshop om det önskas, texter att skicka ut i sociala medier, säljunderlag och om det önskas av er kan vi även ordna en grupchatt för att vi ska ha direktkontakt med hela gruppen.
Vi håller nära kontakt under försäljningens gång för att se till att allt går som det ska och att ni har allt ni behöver.
När deadline börjar närma sig hör vi med er om ni känner er redo att lägga en beställning. Därefter använder vi oss av siffrorna från webshopen eller så skickar vi ut ett formulär för att sammanställa beställningen. Allt för att minimera det administrativa arbetet för den som är ansvarig.
När pappret levererats till vårt lager i Hagsätra kommer vi ut med 3-4 tillfällen i veckan då ni kan hämta ut det. Vill ni ha leverans till en annan plats hjälps vi åt att lösa det.
Efter leveransen får ni en faktura med 2 veckors kredit. När försäljningen är färdig och vi kunnat få en helhetsbild diskuterar vi vad som gick bra, vad som kunnat bli bättre och vad ni är nöjda med.
Vi hoppas att ni kände att det gav något att sälja med Sluta Släpa och om ni behöver tjäna mer pengar står vi alltid till ert förfogande!